<< Etusivulle
 
Linkit

Lihavuusleikkaus on monille ylipainoiselle hyvä tapa pudottaa painoa nopeasti ja laihtuminen jatkuu pitkään vielä leikkauksen jälkeenkin. Se toimii yleensä silloin kun mitkään muut keinot ja dieetit eivät ole auttaneet painon pudotuksessa. Lihavuusleikkausten määrä on tasaisesti noussut. Kymmenen vuotta sitten lihavuusleikkauksia tehtiin noin 300 vuodessa ja nykyään noin kolminkertainen määrä. Moni menee nykyään lihavuusleikkaukseen Viroon, tällaisia matkoja järjestää www.medimatkat.fi/terveyspalvelut/mahalaukun-ohitusleikkaus-lihavuusleikkaus/. Leikkaustekniikoita lihavuusleikkauksessa on useita erilaisia. Kaikissa on kuitenkin sama tavoite: pienennetään nautittavaa ruokamäärää ja siitä saatavia kaloreita. Pääkaupunkiseudulla kannattaa tutustua www.stadinplastiikkakirurgia.fi/lihavuusleikkaus-mahalaukun-ohitusleikkaus/.
  
Melkeinpä kaikkien ihmisten kannattaa käydä säännöllisesti hieronnassa. Hyvä hieroja pitää hartiat ja niskat vetreinä ja avaa harjoitellessa jumiutuneet lihakset. Tällöin lihakset palautuvat nopeammin ja pystyt harjoittelemaan tehokkaammin. Hierojan löydät vaikka googlaamalla. Ja yksi hyvä Oulun seudulla on esim. eetusaloranta.com/
Tarjolla on myös urheiluhierontaa. Se sopii myös tavallisille kansalaisille, ei siis pelkästään huippu-urheilijoille. Toki valikoimasta löytyy myös ihan perinteinen klassinen hieronta. Hierojan nimikkeen käyttöhän on suojattua, sitä saa käyttää vain koulutuksen saanut hieroja. Jos hierojan tutkinto ja ammatti kiinnostavat niin kannattaa perehtyä lähialueiden oppilaitoksiin, jotka tarjoavat kyseistä koulutusta. Esimerkiksi Helsingissä urheiliuhierontaa ja klassista hierontaa opettaa www.suho.fi.
 
Ja kun nuorena pitää hyvää huolta kunnostaan niin pysyy vanhanakin pitempään hyväkuntoisena. Tosin joskus ikävät onnettomuudet ja sairaudet heikentävät liikuntakykyä niin, ettei kotona pärjää ilman erilaisia inva-apuvälineitä. Pienimmillään ne ovat pikkuesineitä, jotka auttavat arjen askareissa, mutta joskus tarvitaan isompia laitteita kuten rullatuolia tai inva-auton varustelua. Näihin saa apua www.invapalvelu.fi. Toisaalta vaikka monet ikäihmiset käyttävät joitain apuvälineitä arjessa apuna niin siitä huolimatta he pitävät huolta kunnostaan ja harrastavat liikuntaa sekä huolehtivat järkevästä ravinnosta. Nämä asiat kuitenkin helpottavat arkielämässä pärjäämistä, kuten www.unitedwayac.com/page11.php.

Vähän kevyempää asiaa kuntoilusta ja kaikenlaisesta liikunnasta sekä ravinnosta voi lukea osoitteessa www.innoturku.com/page11.php. Toisaalta ihan hyödyllistäkin tietoa on ainakin se, että kaikenlaisilla lisäravinnekauppiailla ei aina ole pääasia sinun terveytesi vaan saattaa välillä olla taka-ajatuksena oman lompakon lihottaminen.

Ja ainahan ei pelkkä normaali syöminen riitä, varsinkin kuntosalilla harjoittelevat ihmiset turvautuvat usein lisäravinteisiin. Niiden hyödyllisyydestä on tietysti mielipiteitä suuntaan jos toiseenkin. Että pitääkö ne kaikki syödä pillereinä ja jauheina, eikö olisi parempi saada ravintoaineet normaalista ruuasta. Mutta arvostelijoilta monesti unohtuu, että jos kaiken tarvittavan haluaisi saada ruuasta niin syömiseen ja sen valmisteluun kuluisi todennäköisesti enemmän aikaa kuin vuorokaudessa on tunteja.
Monilla lisäravinteilla pyritään myös vaikuttamaan elimistön hormonituotantoon, mutta sitä varten ei ole mikään pakko syödä jauheita ja pillereitä. Elimistön testosteronin määrää voi helposti lisätä monilla ihan luontaisilla keinoilla. Nukkuminen ja oikeanlainen syöminen sekä harjoittelu ovat tähän hyviä keinoja.
Onkohan muuten moni huomannut lisäravinteissa samaa asiaa kuin monissa lääkkeissä on tullut esille: eli alun perin johonkin ihan muuhun vaivaan suunniteltu lääke onkin osoittautunut erittäin toimivaksi johonkin ihan toiseen asiaan. 
 
Mutta jos kuntosaliharjoittelusta puhutaan, niin kyllähän kaikkein tärkein asia siinä on se itse harjoittelu. Ei ole kauheasti apua pelkästä ruuan ja lisäravinteiden syömisestä, kyllä ihan ensin pitää aloittaa se harjoittelu. Yleensähän se itse aloittaminen on kaikkein vaikeinta. Sen kun saa aikaiseksi niin aloittelija saakin sitten punttisalilla nopeasti tuloksia, mutta jossain vaiheessa kehitys väistämättä hidastuu. Silloin pitää ottaa käyttöön jokin uusi kuntosaliohjelma.
 
Eräs yritys tarjoaa luonnollisen hyvinvoinnin koulutusta eurooppalaisten luonnonmukaisten hoitomuotojen pohjalta. Tarjoaa kattavia ja holistisia kursseja luonnolliseen hyvinvointiin sekä kouluttaa intohimoisia ammattilaisia alalle. Kurssit on suunniteltu huolellisesti yhdistämään ihmiskehon tieteellistä ymmärrystä perinteisten, luonnonmukaisten terveydenhoidon keinojen kanssa.
Kurssit keskittyvät naturopaattisten hoitomuotojen keskeisiin periaatteisiin.